Silniki Stage V w agregatach marki Barracuda ? 

Nowa gama marki Q-boot – silniki z normą emisji Stage V  (gama S-V)

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami dotyczące emisji spalin, zgodne z normą EU Stage V, producenci silników i maszyn budowlanych są coraz częściej stawiani przed wyzwaniami związanym z ograniczeniem emisji. W odpowiedzi na te wymagania, marka Q-boot wprowadza nowoczesne rozwiązania silnikowe, które nie tylko spełniają najnowsze wymagania, ale także zapewniają wysoką moc i doskonałe osiągi.

Zgodnie aktualnymi regulacjami, norma Stage V wprowadza limity emisji cząstek stałych (PN) dla silników o mocy od 19 kW do 560 kW. W praktyce oznacza to, że filtry cząstek stałych (DPF) muszą być częścią układu oczyszczania spalin (EATS) we niektórych wariantach maszyn budowlanych. Przykładem takich maszyn są mobilne agregaty prądotwórcze. Przepisy te kładą także duży nacisk na monitorowanie emisji w trakcie pracy maszyn, co podnosi wymagania eksploatacyjne.

Normy dla silników o mocy powyżej 130 kW oraz poniżej 56 kW zaczęły obowiązywać już w 2019 roku, a dla jednostek o mocy w przedziale 56–130 kW przepisy weszły w życie w 2024 roku. Q-boot, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży, wprowadził silniki zgodne ze wspomnianymi regulacjami.

Silniki Q-boot z gamy S-V  są zgodne z normą Stage V, zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu najwyższych standardów, jednocześnie oferując liczne korzyści dla producentów maszyn i operatorów. Należą do nich:

  • Optymalizacja wydajności: Wysoka moc, która pozwala na pełne wykorzystanie potencjału maszyn i zapewnia wysoki zwrot z inwestycji.
  • Dostępność maszyny: Niezawodność, trwałość oraz łatwość serwisowania.
  • Minimalizacja kosztów: Ograniczenie zużycia paliwa oraz kosztów serwisowych.
  • Zgodność z ekologicznymi normami: Redukcja emisji, co pozwala na ochronę środowiska oraz spełnienie surowych wymagań prawnych.

 

 

WAŻNE :  Gama silników Q-boot w dalszym ciągu obejmuje poprzednie konstrukcje które z powodzenie stosowane są w maszynach stacjonarnych.
W miejscach gdzie nie występuję konieczność sprostania najnowocześniejszym normom emisyjności , w dalszym ciągu stosowane są podstawowe modele silników marki Q-boot. Napędy podstawowe są równie wydajne jak nowoczesne jednostki, są one jednak prostszymi konstrukcjami co przekłada się na korzyści finansowe podczas zakupu.

Wracając do nowoczesnego układu oczyszczania spalin –  przeszedł on intensywne testy, by zagwarantować niezawodność nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Silniki Q-boot*  zostały wyposażone w system chłodzenia powietrza doładowującego, który zwiększa efektywność, oraz w turbosprężarki o zmiennym kącie ustawienia łopatek (VGT), które dostosowują mieszankę paliwowo-powietrzną do zmieniających się warunków pracy. Alternatywnie, w niektórych wersjach zastosowano turbosprężarki o stałym kącie z przepustnicą spalin (WG). Filtr DPF usuwa cząstki stałe, natomiast katalizator DOC przekształca węglowodory i tlenek węgla w dwutlenek węgla i wodę.

Regeneracja układu oczyszczania spalin jest teraz automatyczna, co oznacza, że nie trzeba już planować postojów w celu przeprowadzenia regeneracji. System utrzymuje temperaturę spalin na optymalnym poziomie, eliminując konieczność dodatkowych przestojów.

Dodatkowo, silniki Q-boot* mają wbudowaną funkcję recyrkulacji spalin (z chłodzeniem lub bez), która pomaga w dalszej redukcji emisji poprzez ponowne wprowadzenie części spalin do silnika.

Zwiększenie efektywności paliwowej oraz maksymalna dostępność maszyn to kluczowe elementy oferty Q-boot*, które gwarantują, że maszyny spełniają najnowsze normy emisji i są gotowe na przyszłe wyzwania.

(* – w zależności od wersji ; nie dotyczy to bowiem podstawowej generacji silników)

Q-boot korzysta z innowacyjnych technologii opracowanych w całej grupie, zapewniając Klientom kompleksowe wsparcie. Operatorzy maszyn mogą być pewni, że ich potrzeby będą w pełni zaspokojone, dodatkowo niewątpliwym atutem jest wsparcie oferowane przez samego producenta jak i dystrybutorów.