Ciągnik z silnikiem Deutza – nie trzeba przedstawiać nikomu. Części do silników Deutza dostępne od ręki w jeden dzień ? Serwis czy naprawa – każdy domorosły mechanik poradzi sobie z tak prostą i dobrą jednostką. Ale jak to jest w praktyce ?
Silnik Deutza – wersje
Wersji silników Deutza na rynku jest dość sporo – silniki mimo różnic modelowych mają ze sobą wiele wspólnego – niektóre z elementów osprzętu są bliźniacze i można je stosować wymiennie.
Jedne z popularniejszych modeli silników Deutz dostępnych na rynku
- BFM3 G1/20
- BFM3 G2/29
- BFM3T/40
- BF4M2012C G1/71
Silnik Deutza – zastosowanie
Silniki z racji swojej dobrej renomy można spotkać w wielu maszynach przemysłowych, w wielu sprzętach budowlanych czy rolniczych, są one również stosowane w agregatach prądotwórczych.
Są to proste silniki wysokoprężne z minimalną ilością elektroniki i nowoczesnych „ulepszeń”
Jednostki napędowe stosowane w agregatach prądotwórczych można spotkać w wersjach z turbodoładowaniem lub bez, każdy silnik jest chłodzony cieczą i posiada elektronicznie sterowaną pompę wtryskową – co w porównaniu z pompą mechaniczną daję dużo ekonomiczniejsze rozwiązanie zależnie od wersji 2-3 litry mniejsze spalanie na godzinę.
Dobrym przykładem agregatu prądotwórczego z silnikiem Deutz jest agregat prądotwórczy Barracuda 30kW.
Jak jednostka spisuję się w praktyce ?
Praktyka i serwis przedmiotowych silników tylko potwierdza ich dobrą renomę wśród użytkowników.
Klienci posiadający agregat prądotwórczy oraz ciągnik wyposażony w jednostki Deutza – są zadowoleni. Mityczne niskie spalanie jest faktem – silnik BFM3 G1/20 potrafi przy 25% obciążenia zejść poniżej 2L ON/ h – co jest nieosiągalne dla konkurencji.
Trwałość i dostępność części eksploatacyjnych stawia silniki w świetle tej grupy produktowej które nie napędza gospodarki!. Piszę to z przekąsem ponieważ każdy wie, że nowoczesne silniki są napędem dla gospodarki gdyż szybko się zużywają – silniki Deutza są tego przeciwieństwem.
Wady ? tutaj chyba jako wadę można powiedzieć że jest to silnik Diesla , jednak warto zwrócić uwagę na fakt, że silnik benzynowy nie sprawdzi się w tak dużej jednostce, a sam silnik Deutz nie jest nowoczesnym skomplikowanym dieslem.
Marcin Przybylski
05.02.2019