Relacja z przeglądu agregatu prądotwórczego Barracuda 100kW.
Na początku lutego otrzymaliśmy zgłoszenie o konieczności wykonania przeglądu agregatu prądotwórczego.  Postanowiliśmy opisać jak przebiega zgłoszenie przeglądu (Sprzedawcy/Producenta) oraz udostępnimy wykaz podstawowych czynności wykonywanych podczas przeglądu.

 

Opisywana jednostka służy jako zabezpieczenie zasilania transformatora w trakcie prac modernizacyjnych, oraz jako źródło zasilania wykorzystywane podczas prac elektroinstalcyjnych/budowlanych. (Zdjęcia z artykułu przedstawiają model agregatu przygotowany właśnie do takiego zastosowania, tj agregat prądotwórczy 100kW + podwozie przyczepa dwuosiowa marki Wiola).
Powyższe zastosowanie agregatu prądotwórczego nie należy do opcji zasilania rezerwowego, a raczej do zasilania „stałego/częstego” – z tej przyczyny przegląd agregatu jest częstszy i wykonywany jest kilka razy w roku (zależnie od wskazań licznika pracy).  W przypadku zasilania typowo rezerwowego – zdecydowanie wystarczy wykonywanie przeglądu raz w roku.

 

Procedura wykonywania przeglądu składa się na zgłoszenie mailowe zawierające :
-miejsce w którym znajduję się agregat
-model
-wskazanie licznika
-firmę zlecającą
Zwrotnie Klient otrzymuję wycenę, proformę, oraz termin wykonania przeglądu.

Na skład przeglądu oraz jego koszty składa się wiele czynników.
Zamieszczam tabelę uwzględniającą koszty przeglądów (tabela nie uwzględnia dojazdu).
zakres czynności podczas przeglądu agregatu prądotwórczego .
Warto zwrócić uwagę na fakt że każda karta gwarancyjna posiada szczegółowe warunki oraz terminy – jest to uzależnione od marki i modelu silnika.

Silnik zastosowany w modelu Barracuda 100kW to Ricardo R6105AZLD  – konstrukcja sprawdzona oferująca odpowiednią moc do zasilenia prądnicy 110kW /120kW –  silnik oferują moc 149KM.
Mamy tutaj styczność z  sześcio cylindrowym uturbionym motorem diesla.
Pojemność silnika to, aż  6750 cm3!!. Silnik charakteryzuję się stabilną pracą, dzięki zapasowi mocy oraz ilości cylindrów można go określić jako jednostkę napędową o wysokiej kulturze pracy.
Taka konfiguracja pozwala na bezpośrednie przełożenie maksymalnego obciążenia z prądnicy bezpośrednio na wałek silnika – warto zwrócić uwagę że element styku prądnicy z silnikiem to przełożenie 1:1 bez zbędnych przekładni. Takie połączenie wymaga silnika z odpowiednim zapasem mocy i właściwie dobranym momentem obrotowym.

Konstrukcyjnie można tutaj spotkać rozwiązania bliźniacze do silników Perkinsa – dlatego też często po pierwszych oględzinach jest on mylony właśnie z Perkinsem. Same silniki Ricardo w konstrukcjach seryjnych – nie są sterowane komputerowo (co jest przez wielu traktowane jako zaleta).
Istnieje jednak możliwość doposażenia silnika w komputer sterujący – pozwalający chociażby na zaprogramowanie tzw „soft startu” tj rozpoczęcia pracy od niższych obrotów niż znamionowe (poniżej 1500rpm) – takie rozwiązanie ma jednak niewielu zwolenników  z uwagi na opóźnienie możliwości podania napięcia przez prądnicę, oraz z uwagi na element mogący okazać się zawodnym.

Jeśli chodzi o eksploatację warto nadmienić, że jest to silnik stworzony do pracy, w przypadku eksploatacji z obciążeniem prądnicy do poziomy np 10% – możemy mówić o pracy na biegu jałowym – wówczas producent deklaruje możliwość poboru oleju – (ze względu na tę okoliczność zalecany jest cykliczny pomiar ilości oleju – jest to cecha jak najbardziej normalna i znana również w branży motoryzacyjnej gdzie dobrym przykładem są silniki Boxera).

W kwestii dostępności zamiennych części eksploatacyjnych zapraszamy do odwiedzenia adresu :
części zamienne do silnika Ricardo .
W kwestii części składowych silnika zapraszamy do zgłoszenia mailowego – zwrotnie otrzymają Państwo wycenę.

 

Sprawdź naszą ofertę > Wynajem agregatów prądotwórczych